על הקשר בין מזרונים וכאבי גב

על הקשר בין מזרונים וכאבי גב

כאבי גב וכאבים אורטופדיים נוספים הם תופעה נפוצה ביותר בעולם ובישראל בעשורים האחרונים, מסיבות רבות ושונות. בין היתר, אורח החיים המודרני הבסיסי מתאפיין במנהגים נפוצים שונים אשר אינם בריאים כל כך לגוף שלנו, וגורמים לרבים מאיתנו לכאבים כרוניים. למשל – שעות ישיבה רבות בכלל ושעות רבות של ישיבה מול מחשב בפרט, מאפיינות את חיי היום יום של רובנו. בעוד הגוף האנושי לא התפתח אבולוציונית לשבת במשך עשר שעות ביום מול המחשב (ואחר כך לשבת עוד במכונית, בבית מול הטלוויזיה וכד'), התוצאה הנלווית היא כאבי גב מסוגים שונים ומשונים.

השינה שלנו מדי לילה היא תחום הקשור קשר הדוק לכאבי גב וכאבים אורטופדיים כרוניים בכלל. מצד אחד, מדובר בהזדמנות של הגוף לנוח ולטפל בעצמו מתלאות היום, ולהתכונן ליום הבא. מצד שני, שינה לא טובה על גבי מזרון לא מתאים יכולה לתרום לכאבים ולנזק המצטבר לגב, במקום להפחית ממנו.

מזרון איכותי – קריטי לתמיכה בגב והפחתת הכאבים

קשה להפריז בחשיבותו של מזרון איכותי ומתאים עבור אנשים הסובלים מכאבי גב, וגם עבור מי שלא סובל כרגע ספציפית, אך חי שגרת חיים פרודוקטיבית ועמוסה.

מזרון איכותי המתאים לנו מעניק תמיכה לגב שלנו בדיוק באופן לו הוא זקוק, ומאפשר לשנת הלילה להיות אפקטיבית בעצמה – רק כאשר לגוף שלנו נוח בשנת הלילה, היא יכולה באמת להיות אפקטיבית ולאפשר לנו לטעון את המצברים כמו שצריך. זה יבוא לכדי ביטוי הן בפן הפיסי (נרגיש חזקים ורעננים יותר לאחר שנת לילה על מזרון איכותי ומתאים) והן בפן הפסיכולוגי (שנת הלילה שלנו תהיה עמוקה וטובה יותר ולכן נהיה פחות עייפים ועצבניים ביום שלמחרת, ויותר רגועים, שמחים וחדי מחשבה). לא חסרים מחקרים מדעיים המראים על קשר הדוק בין שנת לילה טובה ועמוקה לתפקוד פיסי ופסיכולוגי טוב לאחר מכן.

על כן, חשוב לבחור במזרון איכותי וטוב, גם אם הוא עולה מעט יותר. זוהי השקעה אשר בוודאות מחזירה את עצמה מיד כבר בלילה הראשון על המזרון, בו הגוף שלנו זוכה למנוחה האיכותית לה הוא זקוק לאחר יום עבודה.

חשוב לבחור במזרון המתאים ספציפית לנו

                                            כתבה בערוץ 2 על התאמת מזרן


אך רכישת מזרון איכותי אינה מספיקה – עלינו לוודא כי המזרון מתאים ספציפית לנו, להעדפות השינה שלנו ולאופן בו הגוף שלנו בנוי. קיימים סוגים רבים ושונים של מזרונים איכותיים של ממש, אשר לא כולם בהכרח יהיו נוחים לנו אישית.

כיצד נוודא כי המזרון שאנו קונים מתאים ספציפית לנו? חשוב להבין כי לא וכל לוודא זאת במאה אחוז עוד לפני הרכישה עצמה, שכן התאמה אישית למזרון מתקבלת רק לאחר כמה לילות טובים של שינה עליו. לכן, חשוב שנבחן באולם התצוגה מזרונים איכותיים מסוגים שונים עד שנמצא את זה שמרגיש לנו הכי טוב, אך גם שנוודא כי אנו יכולים לנסות את המזרון למשך כמה לילות בבית, ולאחר מכן להחליף אותו במידה והוא אינו נוח עבורנו דיו. זו הדרך היחידה בה נוכל לוודא כי הגב שלנו מקבל את התמיכה המתאימה, על מנת לתת לו מנוחה טובה ולהפחית את הכאבים היומיומיים.

לשיחה חינמית עם יועץ שינה השאירו פרטים

לשיחה חינמית עם יועץ שינה השאירו פרטים

שיתוף:

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

מאמרים נוספים:

מזרונים עם קפיצים או ללא קפיצים

השאלה: מה עדיף? מזרונים עם קפיצים או מזרונים בלי קפיצים? היא שאלה שנשאלת לא מעט פעמים ויוצרת בלבול בקרב המתלבטים. חשוב לציין ולהדגיש כי בסופו של דבר, מזרן היא עניין

מזרונים לילדים לגילאי 8-12

גילאי 8-12 מאופיינים בקצב מסחרר של שינויים הורמונאליים ופיזיולוגיים, הינו תחילתו של גיל ההתבגרות. ילדים בגיל זה זקוקים ל 8-9 שעות שינה ביום, הווה אומר

מזרן ילדים לגילאי 12-18

לב ליבו של גיל ההתבגרות מקבל ביטוי בגילאים 12-18 ובא לידי ביטוי בשינויים תכופים בכמה  אספקטים: שינויים הורמונאליים, שינויים פיזיולוגיים, שינויים רגשיים ועוד. בגיל זה